vrijdag 16 november 2012

Knoop


Het is niet elke keer zo als ik hem uit de wasmachine haal, maar wel vaak. Eén keer is eigenlijk al vreemd. Voordat ik hem de trommel in doe knoop ik de twee uiteinden altijd aan elkaar, de onderste uiteinden. Dan kan er geen andere was inkomen, dat is het idee. Geen sokken, T-shirts, washandjes, noem maar op.
Maar dan haal ik twee uur later het dekbedovertrek uit de trommel, schud het een beetje uit, hou hem met gestrekte armen voor me omhoog en het valt in volle oppervlakte voor me open. Twee bij twee, geen knoop te bekennen. Het zijn toch geen lullige knoopjes die ik er in leg, De stukken samengeknepen katoen die boven de knoop uitsteken worden nog eens stevig aangetrokken voordat ik hem de machine in doe. Het is gewoon een bontwasprogramma waar ik de machine op instel, geen kreuk- of stijkvrij of zo iets.
Ik zou er ondertussen vanuit mogen gaan en misschien doe ik dat ook wel, maar ik ben toch elke keer weer verbaasd dat de knoop er tijdens het wassen is uitgegaan.

Geen opmerkingen: