dinsdag 15 december 2009

De schoorsteen

Sinds ik hier woon zijn ze die schoorsteen aan het opknappen. Hij wordt mooi uitgelicht, dat ziet er best aardig uit 's avonds. In het begin viel me op dat er mannetjes op liepen. Niet op de schoorsteen zelf, maar op de ring die er omheen zat. En die ring kwam telkens hoger te zitten. Ik denk dat ze met de verlichting bezig waren of met de steentjes, de voegen een beetje bijwerken. Dag in, dag uit, werd er iets gedaan op die ring, die om de schoorsteen zat. En nu is die af, die ring waar ze opliepen, waar ze op aan het werk waren die is er niet meer.

En het gekke is, hij rookt weer. Sinds gisteren zie ik rook uit de schoorsteen komen. Terwijl het industrieel monument waar hij bij hoort toch echt niet meer als industrie fungeert. Zo is mij verteld. En ik dacht zelf ook al zoiets geconstateerd te hebben. Maar hij rookt weer. Hij doet het weer, zou je kunnen zeggen.

Geen opmerkingen: